Friday, February 2, 2018

SKINCARE ORGANIK D'FRESHPICKS BANTU MENYELESAIKAN MASALAH JERAWAT DAN PARUT JERAWAT

Sape ada masalah jerawat?
Sape ada masalah parut jerawat?

Meh la baca cerita che kak yang mana tahun lepas che kak ada masalah jerawat yang teruk juga la.

Stress apabila tengok jerawat penuh kat pipi. Tak tahu la kenapa tetiba je naik jerawat bagaikan cendawan yang tumbuh selepas hujan.

Che kak tak tahu punca sebab jerawat naik mendadak. Mungkin tersalah guna produk tiruan. Beli dengan bukan ejen, risiko dia gitu la.

Ataupun healing crisis sebab che kak makan jamu. Apa pun memang che kak stress. Nak tengok cermin pun malas.

Setiap hari che kak review produk yang boleh hilangkan jerawat. Macam-macam petua che kak baca. Tapi sekadar baca je la. Haha. Malas!

Akhirnya che kak cuci muka dengan pencuci himalaya. Bau dia, alahai, tahan je la lubang hidung ni.

Sebelum tidur, che kak sapu 100% argan oil keluaran D'Freshpicks.

Dah habis 1 tiub besar dan 1 tiub kecil pencuci muka himalaya, jerawat dah semakin mengecut.

Che kak review lagi produk lain. Mmmm ada paraben la.

Tiba-tiba terlintas dalam benak fikiran. Kan che kak pakai minyak argan D'Freshpicks. Kenapa je che kak tak pakai terus skincare organik D'Freshpicks.

Dalam hati che kak, biarlah lambat. Akan ku sabar dengan produk organik. Dah serik, takut tersalah produk tiruan dan ada bahan-bahan kimia. Lebih-lebih lagi produk skincare yang timbang kilo.

Akhirnya, set PRIMO D'Freshpicks jadi pilihan che kak.
Sabun susu kambing (milxo), serum, dan argan face oil. Dengan penuh sabar che kak guna. Produk organik, kena sabar wei.

Selepas 2 bulan che kak guna set primo, alhamdulillah, jerawat dah hilang. Parut jerawat pun dah beransur-ansur pergi.

Tak de dah yang tegur, "bakpo muko penuh jerawat?"

Yang ada tegur loni, " napok lain doh muko kak za loni. Pah mana gi jerawat" .


Sekian, cerita che kak.

Suami dah bising suruh buat awah perap ayam nak wat ayam bakar. Bini duk ngadap tepon lagi.Haha..







No comments: