Sunday, February 4, 2018

BAGAIMANA SUSU KAMBING DAPAT MEMBANTU PESAKIT GASTRIK

Sape ada masalah gastrik macam che kak? Aduss kalau gastrik datang menyerang, Allah saje la yang tahu sakitnya. Memang tak boleh nak buat kerja.

Kalau lambat makan, pun gastrik. Kalau makan pedas pun gastrik. Sakit pedih kat ulu hati. Rasa senak susah nak bernafas. Seksanya oiii.

Tapi che kak malas nak gi klinik. Bukan apa, dah tengah sakit, serba serbi malas. Duk melayan sakit tu je la.

Mula la makan gaviscon la, minum air halia suam la.

Apa itu gastrik dan bagaimana susu kambing mampu merawat gastrik?

Gastrik terjadi akibat dinding permukaan di dalam perut seseorang individu itu telah terhakis oleh asid gastrik iaitu asid yang dikeluarkan oleh perut untuk mencernakan makanan.

Hakisan pada permukaan dinding perut ini bukan berlaku dalam masa sehari malahan mungkin mengambil masa berbulan-bulan atau bertahun-tahun sebelum seseorang itu mengalami symptom  sakit perut di bahagian ulu hati.



Susu kambing pula bersifat alkali. Ianya mempunyai kandungan pH beralkali. Maka, susu kambing tidak menjana asid dalam darah atau usus. Ianya bertindak meneutralkan asid dalam badan. Disebabkan zarahnya yang halus dan sifatnya yang menyah asid, maka sangat sesuai digunakan bagi rawatan ulser dan gastrik.

Sejak che kak amalkan minum susu kambing, alhamdulillah, setakat ni gastrik tak datang lagi.


Jom kita amalkan minum susu kambing. Susu kambing pilihan che kak ialah MIKKAE GOAT kerana ianya 100% susu kambing tanpa campuran gula, krimer.

Rasanya sangat sedap, lemak berkrim macam susu fresh versi serbuk.



www.wasap.my/60133703161

No comments: